۱. وبلاگ‌نویسی را چه زمانی، چگونه آغاز کرده‌اید. چگونه آشنا شدید. از حال و هوای‌تان بنویسید؟

بخاطر کیپاپ بودD: دنبال یه فن سایت برای یه گروهی میگشتم و پیدا کردم، یذره از مطالب‌شون استفاده کردم و اینا تا اینکه دیدم برای نظر دادن نیازی به ایمیل نداره، چون اکثر سایتا برای نظر دادن ایمیل میخواست و منم نداشتم، خلاصه که کامنت دادم و با ادمیناشون آشنا شدم، کم کم با چند نفر دیگه هم آشنا شدم و فکر کنم 21 فروردین 1400 ثبت نام کردم و وبلاگ زدم.

 

۲. آیا وبلاگ‌نویسی چارچوب و قوانین خاصی داره؟ منظور نوشتن است. آیا باید به قواعدی پایبند بود؟ نظر شخصی خودتون رو بگین؟

هم آره هم نه، یعنی درست نیست که هر چرت و پرتی که به ذهنم مون اومد رو بنویسیم یا بیش از حد غر بزنیم و اعصاب همه رو خرد کنیم، چون هر چقدرم وبلاگ خودمون باشه بازم یه سری افراد هستن که حس بدی میگیرن با این چیزا. وگرنه در بقیه موارد خیر، هیچ محدودیتی نیست.

 

۳. برای چه کسی یا چه کسانی می‌نویسید‌؟

من که کلا چیزی نمی نویسم ولی برای کسایی که بخونن.

 

۴. وضعیف فعلی وبلاگستان و وبلاگ‌های فارسی را چگونه می‌بینید؟

یذره زیادی خلوته، نمیدونم مشکل چیه ولی امیدوارم هر چی که هست زودتر حل بشه چون من هنوز نتونستم پست n روز، n جمله رو آپدیت کنم:<

 

۵. گمان می‌کنید برای کپی نشدن باید چه کار کرد؟ آیا خودتان درگیر این مساله شدید؟ چه راه‌حلی را انجام داده‌اید؟ بنظرتان کپی کردن خوب است؟

من که نه، ولی کاریشم نمیشه کرد متاسفانه، باید واگذارشون کرد به خداشون:دی

 

۶. آیا شبکه‌های اجتماعی را دشمن وبلاگ‌نویسی می دانید؟ به نظرتان چه تاثیری گذاشتند؟ خوب بوده یا بد؟

حقیقتا نمیدونم از چه لحاظ باید این سوالو جواب بدم.

 

۷. وبلاگ‌نوشتن چه تاثیری روی زندگی شخصی شما گذاشته؟

تاثیر که نمیدونم، ولی اینجا خودمم و مثل زندگی واقعی نیست که بگم چون من یا خانوادم رو میشناسن نمیتونم فلان رفتار یا فلان کار رو انجام بدم، اینجا چون کسی من رو نمیشناسه کاملا خودمم و خب به قول ایشون فهمیدم که کسانی هستند که با من موافقند، و همچنین دوستایی پیدا کردم که تو زندگی واقعی نتونسته بودم پیداشون کنم.

 

۸. نقطه اوج وبلاگ‌نویسی تون چه زمانی بوده؟ آیا هنوز هم در نقطه اوج هستید؟ اصلا با چه خط‌کشی این را اندازه می‌گیرید و نقطه اوج را حساب می‌کنید؟

من تا الان تو اوج نبودم و نیستم، و دقیقا نمیدونم چه زمانی اوج حساب میشه... شاید وقتی بتونم مطلبی بنویسم که حتی اگه بقیه دوستش نداشتن خودم دوستش داشته باشم؟ 

 

۹. چقدر نظرات، مخاطب و آمار وبلاگتون مهمه براتون؟ آیا برای آمار می‌نویسید؟

آره خب مهمه، وقتی کامنت ها کم باشن یا کامنتی نداشته باشی واقعا این حس رو داره که برای دیوار نوشتی؛ میدونم برای دل خودمون داریم مینویسیم ولی همه ما از بعضی ها انتظاراتی داریم.

ولی آمار وبلاگ نه خیلی، گاهی وقتا همینجوری چشمم بهش میخوره ولی زیاد اهمیتی بهش نمیدم.

 

۱۰. وبلاگ‌نویسی به شما چه داد و چه گرفت؟

چیزی که داد تقریبا همون جواب سوال 7ئه، و چیزی که گرفت رو هم ترجیح میدم راجبش صحبت نکنم.

 

۱۱. شده وبلاگ‌نویسی باهاتون بدرفتاری کنه و یا توی این فضا اذیت بشید؟

رفتارای خیلی ناجور که نه، ولی بخاطر سنم آره خیلی اذیت شدم.

 

۱۲. مشکلاتی که سر راه وبلاگ‌نویسی هست چیه به نظرتون؟

کمبود اعتماد به نفسی که خیلیای دیگه هم گفتن رو منم موافقم و خودم به شدت کمبود اعتماد به نفس دارم برای همین شاید این یکی از مشکلات اصلیش باشه.

 

۱۳ . جذابیت وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسی رو توی چه چیزی می‌بینید؟

توی تنوع محتوایی که می نویسن، مثلا بعضی از وبلاگ ها ساخت قالب و چیزایی که برای وبلاگ لازم هست رو انجام میدن، بعضی هام با قلم زیباشون می‌نویسن و پیوند های ما رو پر میکنن:دی

 

۱۴. دوست خوبی از دنیای وبلاگ پیدا کردین؟ چقدر باهاش صمیمی شدین؟

اره قطعا، کمم نبودن حتی، فقط امیدوارم حس اونام همین باشه:دی

 

۱۵. آرزو و ایده‌آلتون رو از وبلاگ و وبلاگ‌نویسی تون بنویسید.

خب... راستش دلم میخواد قلمم مثل بعضیا قشنگ باشه ولی ترجیح خودم اینه که در آینده وبلاگی مثل فرهان (که رفت) و یا عرفان (روح‌شون شاد) داشته باشم.

 

۱۶. تا حالا به وبلاگی حسودی کردین؟ بنویسید.

تا دلت بخواد'-' نام نمیبرم ولی به وبلاگ هایی که هیچ محتوایی ندارن ولی کامنتاشون خیلی زیاده حسودی کردم و میکنم. 

 

۱۷. تا حالا از وبلاگی متنفر بودین؟ بنویسید.

نه دیگه حالا در این حد نبوده، شاید مثلا از کسی خوشم نمیومده که با یه آنفالو حل شده ولی در حد تنفر نبود واقعا.

 

۱۸. تا حالا وبلاگی شما را به وجد آورده؟

خب از چه لحاظ؟"-" ولی نه فکر نکنم.

 

۱۹. چند‌تا از وبلاگ‌هایی که خیلی دوست داشتید رو به ما معرفی کنید.

Soul Filter, Word Space, Asteria, Cotten Cloud, hai cheng, Mad Girl"s Love SongSpace ShuttleLatiBule

 

۲۰. یه سوال خودتون از خودتون بپرسید که فکر می‌کنید توی این لیست خالیه و پاسخ بدین.

سوالی ندارم:"

 

۲۱. یه سوال از سوال شماره ۲۰ بقیه شرکت کنندگان پیدا کنید و پاسخ بدید.

پستای بقیه رو که نگاه کردم سوال دلچسبی پیدا نکردم، حالا اگه بقیه هم شرکت کردن و از سوالی خوشم اومد اضافه میکنم.

 

۲۲. احساس خوشحالی در کل در دنیای وبلاگ‌ها می‌کنید؟ بیشتر توضیح بدید.

یاد مهران مدیری افتادم

اره میکنم، با اینکه خیلی پست نمیذارم ولی حرف زدن با بقیه رو دوست دارم.

 

۲۳. جمله آخر.

بخوام کلی بگم امیدوارم یه روز همه کسایی که میخوام رو ببینم.

ولی یه جمله ویژه هم میگم به اعضای منگاتا: منتظر سفر شمال هستمD: 

 

۲۴. کلمه آخر.

دوستی. شایدم گوربه!

پی‌نوشت: منبع چالش اینجاست و روز وبلاگ نویسی فارسی هم مبارک*-* و دعوت میشه از هر کسی که حوصله جواب دادن داشت.

پی‌نوشت2: این آهنگم گوش بدید~

 
Same Dream
Your choice
Seventeen

Magic Spirit